Personeelshuisvesting

Veelgestelde vragen

We adviseren de woonunit door je huisinstallateur of vaste aannemer aan te laten sluiten. Doorgaans zijn zij het beste op de hoogte van de situatie bij jou op locatie.

Het begint allemaal bij het creëren van een degelijke ondergrond. Dit is afhankelijk van de situatie en hoe lang je de woonunit wilt laten staan. Wij komen hiervoor graag naar je toe om de situatie ter plekke te beoordelen en je van advies te voorzien.

Net als elke woning heeft ook een woonunit onderhoud nodig. We adviseren om met regelmaat het dak te laten controleren op verontreiniging zoals bladeren. Dit om te voorkomen dat de afvoer verstopt raakt en er lekkages ontstaan. Wanneer regulier onderhoud niet mogelijk is door jouzelf, kun je tegen betaling onze buitendienst inschakelen.

Dat is afhankelijk of je huur of koopt. Betreft huur hebben wij een behoorlijke verhuurvloot aan woonunits beschikbaar. Het is alleen niet zo dat al die units op elk gewenst beschikbaar zijn. Uiteraard hebben wij een goed zicht op wanneer er een unit terugkomt uit de verhuur. De richtlijn is dat je ten minste drie maanden voordat je een unit nodig hebt, een huurovereenkomst bij ons aan gaat. Op die manier hebben wij voldoende tijd om de juiste unit voor je te reserveren.

Koop je liever een woonunit? Dat kan ook! We hebben een eigen werkplaats waar we de woningen bouwen. Van de start tot de plaatsing zijn we zo’n zes weken bezig. Dit is afhankelijk van het type woning en het afwerkingsniveau.

Jazeker! Wanneer je een woonunit wilt huren ben je gebonden aan onze standaardafmetingen en afwerkingsniveau. Maar als je gaat kopen heb je natuurlijk alle vrijheid. Je kiest zelf de indeling en heeft volop inspraak in de materiaalkeuzes en het afwerkingsniveau.

Of je een vergunning nodig hebt hangt af van het doel waarvoor de woonunit wordt ingezet. Voor een tijdelijke woonunit bijvoorbeeld voor de bouw of verbouw van een huis gelden andere regels dan voor een woonunit die wordt ingezet als mantelzorgwoning. We adviseren daarom altijd contact op te nemen met de gemeente waar de woonunit geplaatst gaat worden.

Mocht er onverhoopt een storing voordoen, dan staan onze servicemonteurs voor je klaar. Bel naar +31 (0)13-5349208 dan zorgen wij ervoor dat we zo snel mogelijk naar je toe komen om de storing of het defect te verhelpen.

We verzorgen tijdelijke huisvesting voornamelijk in Nederland en België (Vlaanderen). Wil je zeker weten of we actief zijn in jouw regio? Neem dan even contact met ons op.

Mocht er onverhoopt een storing voordoen, dan staan onze servicemonteurs voor je klaar. Bel naar +31 (0)13-5349208 dan zorgen wij ervoor dat we zo snel mogelijk naar je toe komen om de storing of het defect te verhelpen.

Omdat huisvesting arbeidsmigranten bijna altijd maatwerk is ontwikkelen we samen met onze opdrachtgevers deze woningen. Daarbij toetsen we de woningen altijd aan de SNF norm. Ons advies is om daarnaast ook contact op te nemen met de gemeente. Vaak zie je dat de gemeente nog aanvullende eisen stelt.

Dat kan Boxtom zeker en heeft ook al een aantal van deze projecten gerealiseerd. Binnen onze bouwmethodiek kunnen wij vrij gemakkelijk omschakelen naar permanente bouw indien dit gewenst is.

Praktijk is dat onze opdrachtgevers vaak zelf de vergunningsaanvraag regelen. Boxtom levert daarvoor alle relevante informatie aan en ondersteunt daarbij. Indien gewenst kan Boxtom de vergunningsaanvraag ook verzorgen en u daarmee ontzorgen

 

Plaatsing gebeurt in eigen beheer door de buitendienst van Boxtom. In veel gevallen kunnen wij met onze eigen kraanwagen de woningen plaatsen. De kosten daarvan zijn afhankelijk van uw locatie. Als de locatie goed bereikbaar is kunnen we de unit plaatsen met onze eigen kraanwagen. Moet de woning over een huis worden getild of verder dan onze eigen kraanwagen aankan, dan schakelen we een telescopische kraan in. De kosten daarvoor liggen hoger dan die voor onze eigen kraanwagen

Voor de eigen kraanwagen geldt als regel dat de toegangsweg maar de locatie minimaal 3,5 meter breed moet zijn met een minimale doorgangshoogte van 4,5 meter. De vrije ruimte op de locatie moet idealiter 6 meter breed en 8 meter hoog zijn. Dit zijn optimale plaatsingsomstandigheden en gelden als richtlijn. Normaliter vindt er een locatiebezoek plaats door een deskundig medewerker van Boxtom om de situatie ter plekke te beoordelen en afspraken daaromtrent met u te maken.

Er zijn diverse types woonunits. De minimale huurperiode is afhankelijk van het type dat je gekozen hebt en staat vermeldt bij de woning.

De plaatsing van een woonunit regelt onze buitendienst voor je. In de meeste gevallen plaatsen wij met onze eigen kraanwagen de units. De kosten daarvan zijn afhankelijk van je locatie. Wanneer de locatie goed bereikbaar is plaatsen we deze met onze eigen kraanwagen, maar zodra de unit bijvoorbeeld over een huis getild moet worden dan schakelen we een telescopische kraan in. De kosten liggen in het laatste geval iets hoger.

Voor onze eigen kraanwagen geldt dat de toegangsweg maar de locatie minimaal 3,5 meter breed moet zijn met een minimale doorgangshoogte van 4,5 meter. De vrije ruimte op de locatie is idealiter 6 meter breed en 8 meter hoog. Dit zijn optimale plaatsingsomstandigheden en gelden als richtlijn. Voordat de unit geplaatst wordt brengt een deskundig medewerker een bezoek en beoordeelt de plaats. Vervolgens stemmen we met jou af hoe de aanpak van het project eruit gaat zien.

Niet gevonden wat je zocht?